You are currently viewing קנדה תאסור על שימוש חד פעמי בפלסטיק עד סוף השנה הבאה

קנדה תאסור על שימוש חד פעמי בפלסטיק עד סוף השנה הבאה

מטיילים בקנדה לא ייראו פריטי פלסטיק לשימוש חד פעמי החל מהשנה הבאה.

 

המדינה מתכננת לאסור על פלסטיק לשימוש חד פעמי ברחבי הארץ – שקיות סופר, קשים, מקלות ערבוב, שישיות, סכו"ם ואפילו כלי אוכל העשויים מפלסטיק קשה למיחזור – עד סוף שנת 2021.

 

המהלך הוא חלק ממאמץ גדול יותר של המדינה להגיע למצב של אפס פסולת מפלסטיק עד שנת 2030.

 

"זיהום הפלסטיק מאיים על הסביבה הטבעית שלנו. הוא ממלא את הנהרות והאגמים שלנו, ובעיקר את האוקיינוסים שלנו, וחונק את חיות הבר שחיות שם", אמר שר הסביבה הקנדי ג'ונתן וילקינסון ביום רביעי במסיבת עיתונאים. "הקנדים רואים את ההשפעה שיש לזיהום מחוף לחוף."

 

התוכנית כוללת גם שיפורים כדי לשמור על "פלסטיק בכלכלה שלנו ומחוץ לסביבה שלנו", אמר.

 

קנדה ופסולת פלסטיק

על פי הממשלה, פלסטיק לשימוש חד פעמי מהווה את רוב פסולת הפלסטיק הנמצאת בסביבות המים המתוקים בקנדה. ראש הממשלה ג'סטין טרודו הודיע ​​לראשונה על תוכנית המדינה לאסור פלסטיק מסוג זה כבר בשנה שעברה, ותיאר זאת כ"בעיה שאנחנו פשוט לא יכולים להרשות לעצמנו להתעלם ממנה", על פי מהדורת החדשות.

 

בנוסף, פלסטיק לשימוש חד פעמי כולל שלושה מאפיינים מרכזיים שהופכים אותו למטרה לאיסור, על פי וילקינסון. "הוא מזיק לסביבה, הוא קשה או יקר למחזור ויש אלטרנטיבות אחרות זמינות," אמר.

 

על פי הממשלה, הקנדים זורקים יותר מ-3 מיליון טונות של פסולת פלסטיק מדי שנה – ורק 9% מהפלסטיק הזה ממוחזר. "השאר הולך להטמנה או לסביבה שלנו," אמר וילקינסון. למרות שהתקנות החדשות לא ייכנסו לתוקף עד 2021, ממשלת קנדה מפרסמת מאמר שמתאר את האיסור המוצע על פלסטיק ומבקש משוב מהציבור. הוא יהיה זמין עד 9 בדצמבר השנה.

 

וירוס הקורונה ופלסטיק PPE

ככל שהעולם מתמודד עם מגיפת הקורונה, ציוד המגן האישי הפך לחלק מחיי היום יום של אנשים.

וילקינסון הבהיר כי האיסור על פלסטיק לשימוש חד פעמי לא ישפיע על "הגישה ל-PPE או לכל פלסטיק אחר המשמש בסביבה הרפואית." עם זאת, אמר כי הממשלה שומרת על זיהום הנובע משימוש בציוד מגן.

 

"אכן שוחחנו על שיקולי זיהום הנוגעים לאיכות הנשימה בכנס המועצה של שרי הסביבה בקנדה מוקדם יותר בקיץ," אמר וילקינסון. "התחייבנו, עם הפרובינציות והשטחים, לעבוד יחד עם התעשייה כדי להבטיח שנוכל להיפטר כראוי מ-PPE כדי שלא יגיע לסביבתנו הטבעית. אנו חוקרים גם פתרונות למחזור PPE במקום שבו ניתן לעשות זאת, ומוסיפים אפשרויות להפיכת חלק מה-PPE לחומר ביולוגי," הוסיף.