You are currently viewing עובדים מהגרים ופעילות סחר בארה"ב

עובדים מהגרים ופעילות סחר בארה"ב

מדינות ארה"ב הן כלכלות מגוונות, עם שינויים גדולים בסחר, במוצרי ייצור ובהרכב כוחות העבודה שלהן. חיבור של תקצירים כלכליים בחן את הקשר האפשרי בין פעילות סחר בארה"ב לעובדים מהגרים בענף הייצור.

 

הכלכלן פרננדו לייבוביצ'י ועמית המחקר מת'יו פאמילייטי ציינו כמה סיבות לכך שהמהגרים עשויים למלא תפקיד בדחף לפעילות הסחר:

 

  • הם מכירים שפות זרות, שווקים ומנהגים שיכולים להקל על יצירת קשרים עסקיים בחו"ל ולהגדיל את הייצוא של מוצרים מיוצרים.
  • היכרותם עם סחורות ותהליכים זרים עשויה לשפר את הייצור בארה"ב, ולהגדיל את היבוא של סחורות מיוצרות.
  • מהגרים מיומנים עשויים להגדיל את התפוקה של חברות אמריקאיות ולהפוך אותן לתחרותיות יותר בעולם, ובכך להקל על סחר נוסף.

 

המחברים ציינו כי יכולות להיות סיבות נוספות ליחסים בין מהגרים למסחר. "למשל, ייתכן שמדינות גבול או כאלה עם קו חוף עשויות לעסוק יותר במסחר בינלאומי, בעוד שהסיכוי שלהן יהיה גבוה יותר לעשות זאת עם עובדים ילידי חוץ", כתבו.

מדידת עוצמה

כדי לחקור שאלה זו של סחר בהגירה וייצור, החוקרים בחנו את הקשר בין עוצמת הסחר במגזר הייצור במדינה לבין חלקם של המהגרים בכוח העבודה התעשייתי שלה.

 

כדי לאמוד את עוצמת הסחר, המחברים הוסיפו את ייצוא המדינה וייבואם של מוצרים מיוצרים יחד, חילקו את הסכום בתוצר התעשייתי של המדינה, ואז חילקו את המדד הזה ל-2. הם גם חישבו את חלקה של המדינה מכוח העבודה התעשייתי שנולד מחוץ לארה"ב.

 

החוקרים מציינים כי בחינת שני האמצעים מציעה שחלקם של העובדים ילידי חוץ וחלקו של סחר החוץ בתעשייה מתואמים.

 

"למשל, בטקסס, פלורידה ונבאדה יש ​​רמות גבוהות של שני המדדים," הם כתבו. "במדינות בצפון מזרח, בדרום מזרח ובמערב יש גם רמות גבוהות של שניהם, בעוד שלמדינות במישורים הגדולים יש רמות נמוכות יחסית של שניהם."

מדידת מתאם

לייבוביצ'י ופאמילייטי חישבו את קו הרגרסיה. הם מצאו כי עלייה של 1% בשיעור עובדי התעשייה ילידי חוץ קשורה לעלייה של 1.16% בסחר הבינלאומי כחלק מהתוצר התעשייתי.

 

התוצאות מראות כי מדינות עם אחוזים גבוהים יותר של עובדים מהגרים בענף הייצור נוטות יותר לסחור במוצרים מתועשים, הם ציינו.

 

"לממצא זה עשויות להיות השלכות חשובות על תכנון מדיניות הסחר הבינלאומי וההגירה והן על הערכת הרווחים מפתיחות מוגברת לאחד מהם", סיכמו השניים.